Mākslīgais intelekts un lielie dati palīdz atpazīt un mazināt azartspēļu atkarību

Publicēts: 28.06.2021

Sākot ar 28. jūniju SIA Alfor online spēļu platformā Fenikss Casino pieejams jauns spēlētāju aizsardzības rīks, kas ļauj atpazīt un ierobežot pārmērīgu spēli.

Azartspēļu operatori vairāk nekā 40 valstīs izmanto datu zinātnes un programmēšanas kompānijas Neccton izstrādāto spēlētāju aizsardzības sistēmu, kas ar mākslīgā intelekta palīdzību analizē liela apjoma informāciju par spēlētāju rīcību (piemēram, likmēm, spēlē pavadīto laiku, iemaksām un izmaksām). Tas ļauj identificēt problēmspēlētājus un nodrošina paziņojumu un brīdinājumu nosūtīšanu identificētajiem spēlētājiem.

Papildus tam spēlētāju aizsardzības sistēma sniedz individualizētus pārskatus par iemaksāto depozītu apjomu, izmaksām, spēles biežumu un ilgumu. Svarīgi, ka tā ļauj spēlētājam veikt realitātes pārbaudes testu, kas ļauj pārliecināties un salīdzināt, vai priekšstats par spēlē izmantoto līdzekļu apjomu sakrīt ar faktisko.

Kopš 28. jūnija Neccton rīks ir pieejams visiem Fenikss Casino platformas lietotājiem. “Esam ļoti gandarīti, ka varam piedāvāt vienu no industrijā labākajiem spēlētāju aizsardzības instrumentiem. Mūsu spēlētājiem būs pieejama visaptveroša informācija par savu spēli, izmaksām un pavadīto laiku, kas stiprinās atbildīgas spēles paradumus Fenikss Casino platformā,” uzsver Līva Biseniece, SIA Alfor Korporatīvās komunikācijas un sociālās atbildības vadītāja

Dr. Maikls Auers (Michael Auer) no Neccton uzsver: “Mūs izstrādātā spēlētāju aizsardzības sistēma balstās uz ilgstošu pētījumu pieredzi. Mēs sākām azartspēļu izpēti pirms 15 gadiem un esam publicējuši daudzus pētījumus par spēlētāju aizsardzību un atbildīgu spēli. Šī pieredze ļauj mums piedāvāt azartspēļu operatoriem tādu sistēmu, kas apsteidz regulatora prasības un gādā par spēlētāju drošību un lojalitāti.”

Arī nesen atvērtās Fenikss spēļu zāles sagaida spēlētājus ar atjauninātu spēlētāju aizsardzības protokolu: visās spēļu zālēs ir pieejama spēlētāju Pašatteikšanās reģistra pieteikuma anketa, azartspēļu atkarības paškontroles tests, informācija par bezmaksas psiholoģiskās palīdzības tālruni krīzes centrā “Skalbes”. Tāpat spēļu zālēs regulāri atskaņo audio ziņojumu par drošu spēli.

Zāļu darbības pārtraukuma laikā SIA Alfor ir izstrādājusi tehnoloģiju, kas paredz brīvprātīgu  apmeklētāju reģistrāciju un spēlētāju elektroniskās kartes, kuru ieviešana uzsāksies tuvākajā laikā. Tas ļaus detalizētāk analizēt informāciju par spēlētāju paradumiem un labāk identificēt riskam pakļautos spēlētājus. Ir uzsākta arī specializēta darbinieku apmācības programmas izstrāde, lai papildinātu darbinieku zināšanas par azartspēļu atkarību un pilnveidotu prasmes atbilstošai komunikācijai ar problēmspēlētājiem.